Smarriga hallongrottor

 
Hela kvällen igår gjorde jag kladdkakor (det blev fem stycken) och idag har jag fortsatt med att göra hallongrottor. Riktigt trist att vara inne idag då vi har haft toppenväder ute, helt vindstilla och inte ett mygg i sikte.
 
 
Orsaken till att jag gjort över 80 hallongrottor idag är att jag och mamma ska ha ett café ikväll. Det är svårt att räkna ut hur många som kommer men blir det någonting över får vi fika här hemma i morgon. För att testa kakorna satte vi oss på altanen och tog en fika mitt i bakningen.
 
 
Jag måste tipsa om en jättebra hallonsylt att ha i hallongrottorna. Det gäller att ha en som inte är så rinnande för annars blir kakorna riktigt fula. Denna ekologiska från ICA är toppen och är även den i affären som har mest del hallon per 100 g.
 
Det verkar som om det ska börja regna ikväll men vi får hålla tummarna för att det börjar när cafét har stängt. Annars har vi faktiskt haft tur med vädret. Det har bara regnat en gång under 1 1/2 vecka vilket tydligen inte har varit fallet i andra delar av landet.

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh, hallongrottor, typ det bästa som finns! :)

2015-07-22 @ 16:26:38
URL: http://louisewellander.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0