Superenkel och jättesmarrig kladdkaka

Superenkel kladdkaka
Foto: Privat

Jag har fått ett kanonrecept från Hemma på Ön gällande kladdkaka. Ibland vill jag bara slänga ihop någonting enkelt och gott om vi får kompisar över på en spontanfika. Kladdkaka brukar många tycka om och mina barn verkligen älskar det. Sedan går det att toppa den med lite olika saker för att få lite variation. Igår blev jag och Pyret bortbjudna på en lekdate och då fixade jag en snabb kaka att ta med mig.

Kladdkaka


100g smör
3 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 krm salt
1 tsk vaniljsocker
2 ägg

Smält smöret i en kastrull. Ta av den från plattan och blanda i de andra ingredienserna. Blanda till en smet. Smöra en form och ströa den gärna med kokosflingor istället för ströbröd. Häll i smeten och grädda på 175 grader i 25 minuter.

Superenkelt och supersmarrigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0