Luciafika

 
Varje år i december brukar jag och familjen ha luciafika här hemma. Ena dagen bjuder vi in våra kompisar och andra dagen bjuder vi in några familjer från dagis. I år har vi inte riktigt orkat göra som vi brukar då vi är helt slut efter otroligt mycket på jobbet och dessutom tre veckor med sjuka barn. Jag känner mig själv långt ifrån bra med min envisa hosta och tycker att varenda andetag jag tar är jobbigt.
 
 
Därför tog vi det lugnt idag och hade bara ett kompispar över på fika. Det blev inte så mycket hemlagat men det gjorde ingenting för huvudsaken var att vi hade möjlighet att sitta ner och prata en stund. Jag hade i alla fall gjort barnens favorit kladdkaka och min specialare vid juletider nämligen en saffranskrans.
 
 
I morgon blir det en tidig uppgång då Pyret ska lussa i skolan redan 07.15.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0