Jordgubbstårta och godistårta

 
Igår hade Lillebror kalas för 13 barn och lika många vuxna. Det är väl ingen överdrift om jag säger att det var fullt här hemma. Lillebror hade önskat sig en godistårta trots att jag hoppats på någonting annat så att jag kunde få modellera lite vilket var länge sedan.
 
 
Jag bestämde mig för att göra en godistårta och en lika enkel jordgubbstårta. Till det hade jag gjort bountybollar, kladdkaka och chokladbolle pops som jag lade i en cellofanpåsar med snören runt. Om ni inte har tid att göra egen god tårtfyllning kan jag verkligen rekommendera den på pulver (mousse) som cakedesign säljer. Varje förpackning kostar 42 kr och räcker till två fyllningar. Den som smakar jordgubb är fantastiskt god och innehåller små torkade jordgubbsbitar. Jag har alltid några burkar hemma som jag kan vispa ihop när jag har bråttom. Dessvärre tycker jag att cakedesign inte är speciellt snabba när det gäller leveranser så köp inte i sista sekunden.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0