Prinsesslottstårta

Prinsesslottårta med prinsessa, port och slingriga blommor

Prinsesslottårta med prinsessa, port och slingriga blommor
Foton: Privata

Idag var det dags för Pyret att ha sitt första födelsedagskalas av två denna helg. Hon har önskat sitt ett prinsesslott som tårta och då jag aldrig gjort mer än en våning blev detta helt klart en utmaning. Igår satt jag uppe ganska länge och pysslade med tårtorna men jag vågade inte stapla dem förrän strax innan gästerna kom. Det skulle ju ha varit en smärre katastrof om den rasat samman innan vi hunnit hugga in på den. Som extra förstärkning satte jag in sugrör för att undvika en katastrof.

Pyret blev supernöjd och jag tror nog att de flesta flickorna på kalaset tyckte att den var fin. I de två översta våningarna hade jag hallonmousse och marabouchokladfluff. I det nedersta lagret blev det en kokosmousse samt limemousse. Jag måste säga att limemoussen är en riktig favorit. Båda tårtorna är spacklade med en fantastisk smörkräm. Sedan hade jag gjort bountybollar och kladdkakor. Svärmor var snäll och bakade rulltårta med hallonsylt. Efter fikat hade vi tolv sockerstinna busrumpor som sprang omkring här hemma. Sedan följde fiskdamm och efter det ville Pyret lyssna på musik och då dansades det till Eric Saade och Popular. I morgon är det dags igen. Då kommer tolv barn från dagis och deras föräldrar och jag håller nu på med att göra ytterligare två tårtor till i morgon. Jag skulle nog behöva några dagars semester efter detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0