Födelsedagstårtor

 
Om allt har gått som det ska är jag nu tillbaka från sjukhuset men jag antar att det känns som om någon har kört över mig men en bil eller liknande. Här kommer i alla fall ett tidsinställt inlägg som visar tårtorna som jag gjorde till makens 40-års kalas.
 
 
Det blev två tårtor och den ena är fylld med jordgubbsmousse och mjölkchokladfluff. Den andra fyllde jag med skogsbärsmousse och glasskräm. Mousserna har jag köpt från Cake and Design och de är riktigt goda. Det är ett pulver som blandas med grädde och i dem finns små torkade fruktbitar. 
 
Tårtorna har jag sedan spacklat med smörkräm och täckt med sockerpasta. Blommorna och bokstäverna är gjorda av sockerpasta från Panduro. När jag skulle ta bokstäverna till makens namn och lägga på tårtan insåg jag att Lillebror suttit på köksbordet under tiden jag dekorerat och ätit upp mina bokstäver. Det var inte en jätteglad mamma som fick sätta sig och göra nya bokstäven strax innan gästerna dök upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0