Matig mangosmoothie med bovete

 
Jag brukar äta en smoothie bowl eller en omelett till frukost för då är jag mätt mycket längre än om jag äter mackor vilket jag gjorde tidigare. Då blev jag sugen efter en stund och stoppade i mig det ena onyttiga efter det andra.
 
En riktigt matig variant på smoothie är denna med mango och bovete.
 
2 skålar
 
1 dl mangobitar (frysta)
3 msk bovete
1 apelsin
1 msk chiafrön
1/2 dl mandelmjöl
 
Blötlägg bovetet över natten och skölj det sedan noga så att de mindre bra ämnen som finns i skalen spolas bort. Skala och dela apelsinen i bitar. Mixa alla ingredienser i en blender. Späd eventuellt med vatten till önskad konsistens.
 
Toppa med det du tycker om te.x. granola, granatäpple eller något annat gott.

Kommentarer
Postat av: Lillemmish- mode - inspo

de där såg inte lite gott ut =)

kramizz

Svar: Eller hur!
Jag

2017-08-24 @ 07:47:04
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0