Himmelriket

 
Det finns många saker jag saknar från Finland där svärmor hade ett fantastiskt sommarställe precis vid vattnet. Pyret kommer ihåg det hur väl som helst och tjatar varje sommar om att hon vill åka tillbaka. Jag förstår henne då huset bara låg några meter från vattnet och vi hade både klippor och en sandstrand att leka på. Maken var där varje sommar under sin uppväxt och det har varit toppen att barnen har fått göra samma sak.
 
Förutom det fantastiska stället saknar jag även en del matnyttigt. Nåja, nyttigt och nyttigt kanske det inte är men väldigt gott i alla fall. En av favoriterna är chokladen Red Berries in milk chocolate från Fazer. Den är verkligen galet god med krisp, hallon och syrliga tranbär. Tyvärr går den inte att köpa i Sverige men maken bunkrade några när han, barnen och svärmor var på Åland över sportlovet.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag saknar också massa godis från finland så brukar beställa från denna hemsida :D http://www.kioskpiraten.com/product_info.php?cPath=31_70&products_id=252

Svar: Tusen tack för tipset! Den sidan ska jag genast göra som en favorit.
Jag

2016-03-24 @ 23:18:46
URL: http://lesthi.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0