Smarriga kolakakor

 
Jag blev mäkta förvånad när jag vaknade i morse och insåg att alla var vakna utom Pyret. Hon är nämligen den (tillsammans med maken) som alltid är uppe först. När hon väl vaknade var hon som vanligt och jag tänkte inte mer på saken då jag hade lite bråttom för att hinna till vårdcentralen i tid där de tog bort min kompress på ryggen.
 
Väl hemma igen gav jag barnen var sin kram och insåg att Pyret kändes lite varm. Fram med termometern och visst hade hon feber. Strax över 38 grader och när jag sedan passade på att kolla Lillebror hade han nästan lika mycket. Märkligt då ingen av barnen klagat under förmiddagen.
 
 
Vi skulle ha fikagäster men det var bara att ställa in. Barnen blev lite ledsna och därför tog vi en fika på egen hand efter lunchen. Jag hade bakat Irenes kolakaor som är supersmarriga. I receptet står det att de går bra att frysa men hon oss tar de slut så fort att inga kakor klarar sig till frysstadiet.
 
Så, om ni är sugna på något gott till fikat är mitt tips att sätta igång att baka dessa godingar som även är lätta att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0