Stabanthütte 1800 m.ö.h

 
 
När jag vaknade i går morse tittade jag ut och såg en klarblå himmel över bergen. Jag tassade ner i köket och gjorde frukost till familjen när de fortfarande låg och sov.
 
 
 
När vi alla var klara med morgonbestyren körde vi iväg till Prägraten där vi parkerade och började gå upp till Stabanthütte vilket är en timmes rask promenad.
 
 
 
 
 
Pyret som älskar djur hittade mängder med gräshoppor som spelade för oss i varenda buskage.
 
 
 
 
Väl på plats satte vi oss i solen och åt lunch. För maken blev det kallskuret, för mig kaiserschmarrn, Lillebror tog gulaschsoppa och Pyret pastasoppa med korv.
 
 
 
 
Sedan passade barnen på att mata kaninerna och leka i den lilla lekparken en stund innan vi begav oss hemåt igen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0