Taverna Brillo

 
I helgen var jag och maken på Taverna Brillo för att mingla lite och äta middag. Jag har helt missat detta ställe tidigare men det var hur mysigt som helst och det finns verkligen någonting för alla. Lokalen är riktigt stort men indelade i avdelningar vilket gör att det känns väldigt hemtrevligt.
 
Det finns tre olika barer, brödbutik, deli, pizzeria, kaffe och glass ställe samt matsal. Maken och jag började med att ta en drink i matsalsbaren innan vi korsade golvet över till matsalen. Jag försökte få maken att dela en charkuteribricka med mig men det blev nobben och det är jag evigt tacksam över måste jag säga.
 
 
Det blev nämligen så mycket mat att jag nästan började må illa. Jag gick nämligen loss på gratinerad pasta med Karl-Johansvamp, gruyere och parmesanost. Det fanns en stor och en liten portion och givetvis tog jag den stora (vet inte riktigt hur jag tänkte). Maken tog in rödvinsbrässerad oxkind med blomkål, svamp, friterad lök och Karl-Johansabayonne vilken tydligen var fantastiskt god.
 
 
När magen sedan stod åt fyra hörn var det dags för dessert och jag har en allvarlig beslutsångest just över detta vilket för det mesta gör att jag gärna beställer in mer än en dessert till mig själv. Denna gång blev det en Eclair med choklad och apelsin samt en dessert gjord på maräng, pecannötter, grädde, salt karamellglass och hallon.
 
 
Som sagt, jag var mer död än levande när jag smällt i mig all mat men oj så gott det var. Hit vill jag gärna gå igen och nästa gång det blir AW med jobbet är detta helt klart rätt ställe för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0