Lorraine Pascale

 
Som många av er säkert redan vet är jag lite besatt av kokböcker. Det är livsfarligt för mig att gå på bokrean då jag gärna kommer hem därifrån med fler än vad jag egentligen behöver. Problemet är nu att jag inte har utrymme för fler men det hindrade mig inte från att köpa tre nya för någon vecka sedan.
 
 
Jag hinner inte titta på tv så ofta men jag brukar då och då spela in matprogram med kocken Lorraine Pascale. Hon är verkligen jätteduktig och gör mat som faktiskt ser både god ut och som är enkel att laga. När jag surfade runt på nätet och såg att hon gjort ett antal kokböcker kunde jag inte hejda mig. När ett antal av dem dessutom var på rea (amazon.co.uk) var det bara att slå till. Jämfört med att köpa dem i Sverige (finns på CDON) var det ett riktigt kap.
 
 
Min favorit är Fast, Fresh and Easy Food. Den är fylld med smarriga rätter och igår gjorde jag en av dem nämligen en paj med filodeg, fetaost, pinjenötter och spenat. Senare i veckan blir det lite fler rätter från samma kokbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0