10-årig bröllopsdag

 
 
Igår för tio år sedan gifte sig jag och maken här i Österrike. Därför är det extra kul att fira den dagen här nere med mina föräldrar och svärmor. Svägerskan med familj från USA skulle också vara här men då Norwegian som vanligt har svårt att passa tider vid atlantflygningar missade de tyvärr sitt anslutande plan till München och då varken Norwegian eller Lufthansa vill betala extra biljetter kom de tyvärr inte hit. Riktigt trist men snart får vi träffas i Stockholm i alla fall.
 
 
 
Igår fick maken och jag barnvakt och tog en tur på egen hand till Lasnitzenhütte som ligger på 1900 meters höjd. Det var en riktigt brant stigning och när vi närmade oss stugan gick vägen igenom ett berg av snö som var över fyra meter högt. Vi råkade också på en vägomläggning. Lite udda att träffa på det mitt ute i skogen. Det blev   riktigt kallt uppe vid stugan men vi tog på oss extra kläder och satt ute och njöt av utsikten. Lite mat och dricka fick vi i oss innan vi några timmar senare gick ner igen.
 
 
 
 
 
Imorgon bär det av hem igen och en lång resdag väntar. Uppstigning 05.30 är vad som gäller.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0