Pane Fresco

 
Då jag jobbar mitt inne i city finns det många lunchrestauranger att välja på när vi ska äta lunch. Jag och mina kollegor har några favoriter som vi brukar gå till men nu börjar vi faktiskt att tröttna en aning. Därför gick vi i måndags till Pane Fresco som just den dagen öppnade på 4:e våningen på Åhléns.
 
Restaurangen ägs av Paolo Roberto och luncherna är ganska mycket dyrare än en vanlig lunch. Det finns många smaskiga rätter på menyn och jag föll för pizzan quattro formaggi som är lite av en favorit när jag beställer pizza. På den här restaurangen är pizzorna vedugnsbakade och jag kan säga att jag inte blev det minsta besviken.
 
Jösses vilken god pizza. Själva degen är tjock och smaskig och den serverades med mängder av fyllning som smakade gudomligt. Det är faktiskt den godaste pizzan jag har ätit men så är jag även tokig i ost. Flertalet av mina kolleger åt lax som också var riktigt god.
 
Vi gick tillbaka senare i veckan och jag ville inte ändra ett vinnande koncept och därför tog jag en likadan pizza igen. Några kolleger tog spaghetti vongole men den var tydligen inte speciellt god. Spaghettin var kall och alldeles oljig. Trist med tanke på att det är ganska dyrt.
 
Ett stort plus för den här restaurangen (förutom deras goda pizzor) är deras härliga takterrass där vi suttit vid båda våra besök. Vid ett av besöken har även Paolo lagat maten vilket är lite kul.
 
 

Kommentarer
Postat av: JUNITJEJ

Så gott det ser ut!

Svar: Himmelskt! Speciellt för en ostälskare.
Jag

2015-08-17 @ 21:44:50
URL: http://www.junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0