Mango, feta och avokadosallad

 
Det har varit full fart de här senaste dagarna då jag var ute med en kompis i torsdags kväll (hade den snurrigaste servitrisen någonsin på Pane Fresco) vilket följdes upp med en middag hos en dagisfamilj på fredagen.
 
 
Nu har vi kommit hem från en middag hos kompisar där vi suttit på deras altan i solen och ätit smarrig laxmiddag. Apråpo smarriga middagar ska jag dela med mig av en jättegod och lite annorlunda sallad. Den är nämligen gjord på mango, fetaost och avokado. Jag brukar laga den till kyckling eller kött.
 
Receptet är för 4 personer
 
2 x 250g paket med frysta mangobitar eller två mogna mango
200g fetaost
4 rädisor
1 mogen avokado
1 förpackning av ärtskott eller ruccola
1 lime
olivolja
salt och svartpeppar
 
Lägg upp mangotärningarn på ettt stort fat och smula över fetaost. Skölj rädisorna och skär dem i tunna skivor och fördela över mangon och fetaosten. Skär avokadon i bitar och fördela ut på fatet. Skölj ärtskotten och fördela även ut dem på fatet. Salta, peppara och ringla över olivolja. Toppa till sist med limesaften.

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Mums!

2015-08-23 @ 21:21:58
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0