Bipollen

 
Jag har fallit för trenden att äta chiafrön då det ska vara så otroligt nyttigt. Tre dagar i veckan går jag upp 05.30 för att hinna vara på jobbet 06.45 och då är det supersmidigt att ha en chiapudding i kylen som jag äter tillsammans med färsk frukt. Det tar mycket längre tid att stå och göra mackor och annat till frukost.
 
Nu har det även dykt upp någonting annat "supernyttigt" och det är bipollen. Den innehåller kolhydrater, fett, protein, mineraler och vitaminer. Den ger energi, stärker imunförsvaret och håller igång magen.
 
Det räcker tydligen med lite i yoghurten eller smoothien på morgonen. Om det sedan smakar bra vet jag faktist inte men jag ska ta och köpa lite i morgon så får vi se.
 
Det tydligen en liten risk för biverkningar som huvudvärk, illamående och problem med magen som brukar ge med sig efter ett tag. Därför är det viktigt att börja använda bipollen i små mängder i början exempelvis 1/4 tsk.
 
Undra om detta blir nya innegrejen i matväg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0