Cup Cakes skola

 
Igår när familjen var och lekte i Mulle Mecks lekpark var jag hemma med våra kompisars 9-åriga dotter och hade en liten cup cakes skola. När hon fyllde år i mars fick hon ett kit av mig med muffinsformar, hjärtströssel, rosa sockerpasta och blomsterutstickare. Idag bestämde vi oss för att göra cup cakes som vi skulle bjuda de andra på när de lekt klart i parken.
 
 
Vi började med att göra kladdkakemuffins. Sedan blev vi hungriga och gick till pizzerian och satt i solen och pratade och åt pizza. Väl hemma igen började vi med att göra dekorationer av sockerpasta. Det blev rosor, blad, andra blommor, fjärilar, rosetter och hjärtan. Jag måste säga att hon var riktigt duktig och jag behövde bara visa en gång och sedan gjorde hon allt själv.
 
 
Som frosting skulle det bli en marängsmörkräm med hallon i. Det gick åt pipan då den skar sig och det var bara att hälla ut allt i vasken. Snabbt som sjutton gjorde vi en vanlig smörkräm som vi smaksatte med hallonessens och röd färg. Det gick det med men blev inte lika gott.
 
Min "elev" spritsade sedan frostingen på våra muffins och dekorerade helt själv. Det var en riktigt stolt tjej som serverade cup cakes till både vuxna och barn.
 
Nästa gång ska vi ge oss på att dekorera en tårta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0