American Table

 
I tisdags åt jag min kompis A på Marcus Samuelssons ganska nya restaurang American Table. Jag hade inte jättehöga förväntningar då jag hört att maten är sådär. Däremot är det alltid kul att prova nya ställen och jag tycker att inredningen alltid är kul att titta på.
 
 
Restaurangen i sig var annorlunda men trevlig och våra starters var riktigt goda. Vi beställde Chili´n Cheese Poppers och bland de godaste lökringarna jag någonsin ätit (och jag har ätit ett antal). Till huvudrätt blev det lammlägg med sötpotatiscréme och smörstekt okra. Köttet var jättebra men jag tycker att det var aningen smaklöst. Okey, såsen var inte smaklös men den var så rökig att den inte föll mig i smaken alls.
 
 
Till dessert blev det en hemmagjord bounty som inte var någon höjdare då den var både stenhård och torr. Ett plus dock för den söta tepåsen som jag fick till mitt te.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0