Cake pops korsat med chokladbollar

 
Jag har tidigare skrivit om att vi åt chokladbollar doppade i vit choklad och strössel hemma hos Hemma på ön. Igår och idag har vi varit bortbjudna till dagisföräldrar på middag respektive lunch och då gjorde jag just chokladbollar som ser ut som cake pops. Jag slog sedan in dem i cellofanpåsar och knöt ett band runt pinnen och jag kan säga att det blev mycket uppskattat.
 
 
Själva utsmyckningen av dem går att variera i all oändlighet men dessa hade lila pinnar och lila/rosa strössel.
 
Nu när vi varit bortbjudna under två dagar och suttit i två olika trädgårdar har jag börjat längta efter hus. Jag behöver inte någon gigantisk tomt utan det räcker med ett trädäck för att äta/fika på och sedan en liten grämatta för barnen att leka på. Häromdagen körde vi kubb innan och efter middagen och igår hoppade barnen studsmatta. Tyvärr går detta att göra under ungefär 3 eller 4 månader och under resten av året längtar jag inte efter att ha hus. Dyra elräkningar och skotta snö är inte direkt det roligaste som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0