Bananpannkaka

 
I morse lyxade jag till frukosten och gjorde mig en bananpannkaka med färsk mango, jordgubbar och agavesirap. Mums! Maken var på golfbanan och missade allt det smaskiga och barnen fick äta vanliga pannkakor till sin frukt.
 
 
Varje måndag är det pannkaksmiddag hos oss men nu har maken och jag börjat göra nyttiga bananpannkakor till oss vuxna. De är verkligen superenkla att göra och smakar riktigt gott. Här nedan kommer receptet och ett tips är att mosa bananen och inte använda stavmixern som jag gjorde första gången. Då blir smeten så lös att det inte går att vända pannkakan i stekpannan.
 
Till 1 person:
 
1 banan
1 ägg
1 nypa salt
 
Mosa bananen ordentligt och rör sedan ner ägg och salt. Stek sedan i stekpanna.

Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

Hmm så ni gillar dom. Provade för ett tag sen och tyckte inte om. Men å andra sidan är varken banan eller pannkaka nån favvo för mig så jag vet inte vad jag hade hade trott.

2013-08-25 @ 09:23:11
URL: http://hemmapaon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0