Vuxenvälling och proteindryck

 
Vilken härligt solig lördag det är idag. Tyvärr känner jag mig inte toppen i käken och har därför spenderat förmiddagen hemma och försökt att ta det lite lugnt. Maken har tagit barnen till parken och bjudit deras kompisar på lite kladdkaka som vi har haft över sedan tidigare.
 
Någonting som jag inte ser fram emot är att äta nu för tiden. I vanliga fall älskar jag mat men det är verkligen öken att få i sig endast flytande föda. Mamma tipsade mig i alla fall om proteindrinkar (Nutricia Fortimel) som finns på apoteket och nu har jag inhandlat dem med både choklad- och skogsbärssmak. Den med skogsbär smakar riktigt gott men den andra är inte mer än möjligtvis ok.
 
För att få i mig ordentligt med vitaminer och även få lite mättnadskänsla har jag även köpt vuxenvälling (inte caffe latte utan "riktig" vuxenvälling). Det är värkligen äckligt och jag sitter och stirrar på koppen en lång stund innan jag tar mod till mig och börjar dricka. Jag har tyvärr inget val för annars kommer jag att vara osunt smal innan jag kan börja äta mat på riktigt igen.

Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

Får försöka göda dig. Vi skippar smulpaj och kör på glass, grädde, maränger, jordgubbar och chokladsås istället. Det kan du nog gojsa ihop och peta i dig. Kram

2013-04-27 @ 13:23:16
URL: http://hemmapaon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0