Panko asiatiskt ströbröd

Panko asiatiskt ströbröd
Foto: Privat

Jag har länge letat efter panko ströbröd men inte hittat det någonstans. Jag har till och med frågat på den thailändska restaurangen bredvid jobbet för att få reda på vem de köper sitt panko från men de vill inte avslöja sin leverantör. Typiskt. Vi som har börjat använda vår fritös och allt. Av en händelse sprang jag förbi en ny hylla på Coop och där stod en stor påse med just panko ströbröd. Halleluja. Nu ska det friteras. När jag var på Rånäs slott fick jag friterad svartrot till ett gott kött och det var gudomligt smaskigt. Skillnaden mellan panko och ett vanligt ströbröd är att panko är luftigare och skuret i små flingor. Nu vet ni i alla fall var det går att få tag på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0