Ost

Sallad med stekt halloumiost
Foto: Privat

Jag börjar undra om inte osten är guds gåva till mänskligheten? Tyvärr är jag den typen som kan äta så mycket ost att jag nästan spricker. I måndags ville maken att jag skulle ta en sväng förbi mataffären på vägen hem från jobbet då någonting saknades inför middagslagandet. Glad i hågen gick jag förbi ostavdelningen och såg att de sålde ut mängder med ostar då de hade ett kort datum. För mig är det som att komma in i en gigantisk godisaffär där allt godis mer eller mindre slumpas bort. Några ostar fick jag med mig hem och då maken kör lite LCHF stuk har han en liten ätardag på lördagar. Då min njure inte vill lämna mig ifred känner jag mig lite ur fas och tyckte synd om mig själv vilket resulterade i att jag smällde i mig en hel camembert på kvällen med goda kex till. Maken fick tyvärr bara titta på vilket var strongt gjort av honom. Till mitt försvar kan jag säga att osten inte var jättestor men oj vad god den var. Tur att jag ska in på Danderyds Sjukhus och bli av med den eländiga njurstenen på tisdag för annars hade jag säkert rullat fram innan detta var klart.

Annars brukar vår fredagsfavorit vara att göra en sallad med stekt halloumi på. Det känns i alla fall som ett betydligt mer nyttigt alternativ än det ovan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0