Nyårsmiddag

Så har årets sista dag passerat och vi är inne på 2012. Det är inte klokt vad fort tiden går men jag har haft ett riktigt bra 2011 och hoppas att 2012 blir minst lika bra. Nyårsafton firade vi med tre andra par och vi körde lite "knytis" där varje par gör en rätt och de andra vet inte vad det blir. Jag har tidigare berättat att vi skulle göra huvudrätten vilket jag har fasat för. Det är inte lätt när jag vill göra någonting extra men samtidigt vill jag ju inte att det tar halva kvällen med tanke på att maten ska göras hemma hos våra kompisar och vi vill ju mingla så mycket som möjligt. Det blev en mycket trevlig kväll och en väldigt sen kväll vilket har märkts idag. På jobbet har jag varit helt slut och nu har vi verkligen hur mycket som helst att göra så det är bara till att bita ihop några veckor till.

Parmaskinka med hummerfyllning
Förrätt: Hummerröra med parmaskinka

Hummerrissotto med halstrad marulk, hummerolja och örtolja
Huvudrätt: Halstrad marulk, hummerrissotto, hummerolja och örtolja

Vit chokladcreme med vinbär
Efterrätt: Vit chokladcreme med vinbär

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0