Tårtfyllningar (kokosmousse och limemousse)

Limemousse och kokosmousse
Foto:Privat

Nu har Lillebror snart varit på dagis i tre dagar. Redan dag två var han ute, på samlingen och åt lunch utan mig. Idag ville pedagogerna att jag skulle vara med första halvtimmen och att jag sedan skulle gå lagom till frukosten. Tyvärr var jag tvungen att boka en tid till läkaren för Pyret idag men vi lämnade först Lillebror och var med en stund innan vi gick på konditori för att sedan gå till läkaren.

Lillebror har inte sovit på dagis de två dagar då jag varit med utan har sprungit omkring i rummet bland alla de andra sovande barnen. Nu idag fick jag ett mms från dagis då han ligger och sover som en stock på sin kudde tillsammans med sina kompisar. Det är roligt hur barnen fungerar när mamma och pappa inte är med.

På eftermiddagen fick jag två timmar hemma då båda barnen var på dagis och då var det dags att sätta igång med tårtfyllningarna till tårtan som ska ätas på lördag. Jag har på förfrågan gjort en limemousse och en kokosmousse. Ikväll ska jag göra en chokladganache och en hallonmousse. Dessutom ska jag baka tre tårtbottnar. Fullt upp med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0