Tjejmiddag

Är det bara jag som klumpar ihop alla roliga saker till helgen? Ibland blir det så mycket att vi måste åka från en "happening" på förmiddagen till en annan på eftermiddagen. Om vi för en gångs skull inte har någonting bokad en helgdag börjar Pyret undra vad det är för fel och frågar -Ska vi inte träffa några idag?

Jag förstår inte varför jag är så fixerad över att få till någonting på just helgerna och inte mitt i veckan. Det är ju veckan som är mindre rolig och det är då vi behöver piggas upp lite. Nu har jag jobbat två veckor efter att ha varit mammaledig i 1 år och 3 mån. Det är nästan så att jag får dåligt samvete av att jobba och formligen kastar mig hem efter jobbet för att försöka hinna hem till middagen och få lite tid med barnen innan de går och lägger sig.

Någonting som jag helt har glömt bort är "egen tid". Sedan lillebror föddes för över ett år sedan har jag sovit utan honom en natt. Annars är barnen med för det mesta och jag har faktiskt börjat förstå att det behövs lite tid för att kunna ta det lugnt och återhämta sig lite. Maken har varit lite bättre på detta än jag men nu ska jag faktiskt också bli lite bättre på det. Då passar det alldeles utmärkt att B har bjudit in mig och två andra tjejer till tjejmiddag hemma hos henne ikväll. Det ska bli skönt att bara sitta i lugn och ro och prata. Som en liten "tack för att jag får komma present" gick jag som vanligt in på Tehuset Java och köpte med mig lite smått och gott. Denna gång blev det olika tepåsar från Kusmi och tre små glasburkar med marmelad. Det smög sig även ner tre stycken chokladbitar. Hoppas att du inte läser detta B för då blir det inte någon överraskning.

Present från Tehuset Java innehållande tepåsar från Kusmi, choklad och marmelad.
Foto: Privat





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0