Macaronmatta

Jag tycker att det är roligt att laga macaroner men ibland är det riktigt besvärligt. Det gäller att få dem släta och fina med den lilla "foten" längs kanterna. När allt går vägen är det rena himmelriket att smaka på de små godingarna. I födelsedagspresent fick jag bakboken Macaron av Annie Bigg som är fylld med en massa fina recept på macaroner och nu har jag köpt mandelmjöl vilket betyder att det är dags att prova några av recepten. Jag har tidigare gjort eget mandelmjöl men jag tycker att det blir lite väl stora bitar i mjölet. Några recept som jag är sugen på att prova är choklad & passionfrukt, banantoffé samt kokos & mango. Visst låter det smarrigt? Nu du E ska du äntligen få smaka på mina macaroner. Det riktigt trixiga när jag bakar dessa små godingar är att inte få dem att spricka. Nu har jag sett att Lekué har gjort en speciell macaronmatta som underlättar allt detta. Detta ska genast sättas upp på min lista över saker som tomten gärna får komma med.

Lekué macronmatta
Bild: www.mikadesign.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0