Utstickare till sugarpaste

När jag börjar med en ny "hobby" läser jag på så mycket jag kan om ämnet och sedan ser jag till att köpa in de saker som behövs. Tyvärr blir det nog lite väl mycket ibland och sedan blir sakerna liggande när intresset avklingar. En av mina senare intressen är att modellera i sugarpaste och göra tårtor och bakverk. Tyvärr har jag insett att vi här hemma inte kan klämma i oss alla bakverk själva och det blir därför ofta makens jobb som får lite extra smask på fikarasterna. Jag ska snart göra ett besök på mitt jobb och då ska även dem få äta lite sötsaker. Jag fick verkligen blodad tand när jag gjorde modelleringarna till Pyrets födelsedagstårtor och nu har jag köpt på mig massor med roliga saker. Även denna gång köpte jag och en kompis allt från Kakburken men jag måste säga att deras bemötande var allt annat än proffsigt och nästa gång blir det till att beställa från en annan leverantör. Min beställning bestod av massor av nya blomsterutstickare, en veiner till blommor som gör dem lite mer naturtrogna och två olika tyllar. En av tyllarna är stor och rund som jag ska använda till att spritsa cupcakes med men även till att fylla tårtor med. Den andra tyllen är en grästyll och det ska bli kul att göra lite gräs för första gången. Till påsken åker jag och barnen upp till mina föräldrar i Jämtland och då ska mamma och jag göra en massa påsktårtor och bakelser. Bilder kommer framöver.

Utstickare till sugarpaste

Foto: Privat


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hejsan, Vad roligt att du fastnat i "tårtträsket" det är väldigt lätt hänt! :-) Sitter själv fast där, djupt också! ;-)

Såg att du fått dåligt bemötande från kakburken och det är du verkligen inte ensam om! Tråkigt när de gör så!

Vill bara tipsa om att googla på olika små butiker,

Finns en lite shop som heter Kerno som e bra bla.

//Jessica

2011-04-10 @ 18:53:39
URL: http://nuttis83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0