Julstök och Rocky Road

Rocky Road med recept från Leila Lindholm
Foto: Privat

Mitt schema har spruckit en aning inför jul då min rygg inte har sammarbetat så bra. Det är typiskt att jag varit bättre under flera veckor och sedan dagarna innan jul ska det slå till igen. Igår orkade jag i alla fall med att göra lite Rocky Road med hjälp av Leilas recept. Ikväll skulle jag egentligen göra bountybollar och trilla köttbullar men jag väntar till i morgon med hopp om att det kanske kan kännas lite bättre då. Paketen måste i alla fall fram i kväll. Det kommer nämligen inte någon tomte hem till oss i år och då tror Pyret att han kommer på natten och lägger klapparna under granen så att hon kan se dem på morgonen.

Jag har under flerad dagar frågat Pyret vad hon tror kommer att finnas i paketen hon får av tomten. Då tittar hon bara på mig och säger -Mamma, det vet jag inte. Vi får se på julafton.

Själv är jag en sån som klämmer på vartenda paket för att försöka lista ut vad det kan vara. Pyret är betydligt coolare och tycker att vi minsann får vänta innan vi kan se vad vi får. Ikväll när hon gick och lade sig sa hon för första gången att hon tyckte det var jättespännande med julafton och julklappar. Sedan somnade hon på stört men hon kommer nog att vara uppe i ottan i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0