Julfest

Ikväll har det varit julfest på jobbet. Det är alltid trevligt att få umgås med människor som jag inte jobbar med dagligen och det är inte helt illa att jultomten kommer på besök. Det var gående bord och givetvis bjöds det på julbord. Tyvärr kan jag inte säga att maten var någon höjdare men å andra sidan är det nog jag som är kräsen. Det var tyvärr mycket som jag var allergisk mot eller inte tycker om att äta så som gravad lax, paté och äppelsallad. När vi skulle gå hem låg det julklappar under granen. Klappen bestod av två sorters kaffe och två sorters te. Der fanns även en liten ask med praliner med smak av lingon, mandelmassa med konjak, kardemumma, pepparkaka, punsch och saffran. Allt detta är Fairtrade produkter som bidrar till bättre arbets- och levnadsvillkor för odlare och anställda i utvecklingsländer. En riktigt bra julklapp med andra ord.

Fairtrade choklad, te och kaffe

Fairtrade choklad

Foton: Privata


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0