Macarons och cupcakes

Jag har tagit med mig mina blomutstickare till mamma och för några dagar sedan satte vi oss ner (efter det att barnen gått och lagt sig) och gjorde blommor. Idag har vi haft gäster och då bjöd vi på macarons med passionsfruktsfyllning och kladdkakemuffins med chokladfrosting. Det är första gången jag gjort macarons och jag tycker nog att det blev helt ok. Mamma har gjort dem tidigare och hon visade mig hur det går till. Hon malde mandeln i en mandelkvarn och pressade sedan mandeln genom en sil. Tyvärr blir inte mjölet så fint som jag önskar och macaronerna blev lite väl grova och inte så släta och fina som jag hoppats på. Till nästa gång ska jag köpa mandelmjöl och se om det blir bättre.

Macarons med passionsfruktsfyllning och kladdkakemuffins med chokladfrosting

Macarons med passionsfruktfyllning och kladdkakemuffins med chokladfrosting

Macarons med passionsfruktfyllning och kladdkakemuffins med chokladfrosting

Macarons med passionsfruktfyllning och kladdkakemuffins med chokladfrosting

Foton: Privata



Kommentarer
Postat av: Melissa

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-05-07 @ 11:01:25
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0