Hummer

Nu har min pappa varit nere hos oss och hälsat på några dagar. Stackars pappa började känna sig yr på vägen ner och jag skickade honom till läkaren efter några dagar då han fortfarande var yr och inte kunde röra på sig så mycket. Det visade sig att han hade fått "Kristallsjukan". Det är tydligen balanskristaller i örat som har lossnat från sin plats. Detta gör att hjärnan utsätts för felsignaler och den känns som om man vore åksjuk. Tyvärr finns det ingenting som kan fixa detta på ett snabbt och enkelt sätt utan man får helt enkelt vänta ut det och göra övningar som gör att kristallerna hamnar rätt. Det är tydligen inte speciellt trevligt med dessa övningar då de framkallar ännu mer yrsel under tiden man gör dem.

När pappa piggnade till lite bestämde vi oss för att ha en skaldjurskväll vilket vi brukar ha på hösten när mamma och pappa kommer och hälsar på. Den här gången köpte pappa färska nykokta humrar, färska räkor och limeaioli. Humrarna var kanonsmarriga och jag som brukar smaska krabba har blivit omvänd. Nu kommer jag att leta efter hummer nästa gång det ska smaskas skaldjur.

Igår åkte pappa hem och med sig i bagaget hade han tyvärr en ordentlig förkylning som han fått av lillebror. Stackars pappa.

färsk nykokt hummer

färsk nykokt hummer

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0