Tomten

Nu är det hög tid att börja fixa saker inför julen. Då vi är hemma i år är det en hel del som ska göras och dessutom kan vi göra sånt som vi inte gör när vi annars alltid är borta på julen. Det ska bli helt underbart att ha en fin och doftande julgran hemma som vi kan tända varje dag när vi vaknar. Jag har även köpt ett pepparkakshus som Pyret ska få hjälpa till att sätta ihop och dekorera. Sist jag gjorde det var hemma hos mig när syrrans barn var små och det var verkligen länge sedan. Det ska bli kul att få pyssla tillsammans och pynta här hemma. Pyret har en helt annan koll på julen och tomten i år än vad hon hade förra året.

I år har Pyret och jag bestämt att vi ska skriva ett brev till Tomten. Hon säger att hon ska önska sig en läkarväska för att kunna hjälpa mig, maken och lillebror när vi blir sjuka. Hon vill även tala om för tomen hur snäll hon är mot lillebror vilket hon verkligen är. Alla som skriver till tomten ska tydligen få svar. Här är tomtens adress:

Tomten
173 00 Tomteboda

Pepparkakshus i byggsats

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0