Surdegsbaguetter

Jag håller på att bli riktigt bortskämd när det gäller att alltid ha nybakat bröd hemma. Det började med att maken fick en bok om att baka surdeg i julklapp. Nu står alla möjliga glasburkar med innehåll på tillväxt i kylskåpet och det ena brödet som bakas är godare än det andra. Min favorit just nu är makens surdegsbaguetter. Jag och Pyret glupskar i oss som bara den. Det är riktigt smaskigt och dessutom tycker jag om att veta vad som finns i brödet. Om vi inte äter upp allt på en gång är det bara att stoppa i frysen och det är nästan lika gott som nybakat när det har hunnit tina.

Makens surdegsbaguetter

Makens surdegsbaguetter

Makens surdegsbaguetter

Foton: Privata

Kommentarer
Postat av: E

Kan man inte få en burk "bubbel" och nått trevligt recept?

2010-03-22 @ 15:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0