Kryddor

Jag har tidigare skrivit om Krusmyntagården som ligger på Gotland. De säljer en massa kryddor och har en krydd- och blomträdgård, butik och en liten restaurang (man får sitta ute och äta) som ligger nere vid havet. Det är ett måste besök när jag är på ön. Jag brukar dessutom beställa en massa bra kryddblandningar från dem via nätet. För alla som betalar med kort blir leveransen fraktfri vilket jag tycker är kanon. Min favoritblandning har varit Dipmix med örter & vitlök som jag brukar blanda med creme fraiche eller gräddfil för att få en kall sås till olika maträtter. Förra veckan försökte jag beställa en ny omgång på deras hemsida men kryddan fanns inte. Jag skickade då ett mail till Krusmyntagården och fick svar att de har slutat sälja den. Däremot ville de ha min adress så att de kunde skicka några andra smakprov. Det kallar jag för service. På kryddorna jag fick stod det En gåva till dej från oss.

Krusmyntagården på Gotland

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0