Världens enklaste muffins?

Idag har min syster med familj varit här och firat att jag har fyllt år. Med tanke på att jag inte gör så mycket mer än ammar (så känns det i alla fall) har jag inte mycket tid över till att stå och göra bullar och kakor till dess vi får gäster. En kompis har introducerat mig till världens enklaste muffins. Förpackningen måste ligga i kylen då smeten redan är färdig. Det kommer med 20 st muffinsformar och sedan är det bara till att klippa ett hål i plastförpackningen som blir en sprits och spritsa ut smeten i formarna. Sedan ska muffinsen in i ugnen i 14 minuter. Hur enkelt som helst. Jag har provat smakerna citron och choklad och jag tycker att de smakar riktigt gott. Enda nackdelen är att dem blir väldigt små men då får man helt enkelt ta och äta fler.

Färdig muffinsmet i förpackning. Klara muffins på 14 minuter

Färdig muffinsmet i förpackning. Klara muffins på 14 minuter

Färdig muffinsmet i förpackning. Klara muffins på 14 minuter

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0