Löjrom i massor

Juletid är en härlig mattid för mig. Det finns så mycket smaskigt att äta på julen. Visst det går att äta dessa godsaker hela året men nu är det på något sätt helt legitimt att verkligen frossa i god mat. Tyvärr kommer jag att gå miste om några saker på julbordet i år med tanke på att jag är gravid och inte bör äta allt. Det är tex rökt lax, saltrulle och rökt fårfiol. Men, men det kommer fler jular framöver och jag får väl äta extra mycket nästa år.

Jag har nu införskaffat 1 kg löjrom från Vänern av en jobbarkompis och här ska det minsann ätas löjrom vill jag lova. En del tänkte jag ta med mig upp till mamma och pappa över jul då min pappa gör en underbar toast skagen. De brukar ha egen gjord sikrom ovanpå men den här gången tänkte jag att vi skulle prova med lite löjrom.

Löjrom

Foto: Privat

Kommentarer
Postat av: Håkan Persson

Vad trevligt! Ser ut som en burk jag känner igen, du har ingen aning om var den är köpt? Min bror fiskar siklöja och jag har bland annat sidan http://www.lojrom.nu med info om just löjrom från Vänern. Vi finns i Sjötorp, ett litet samhälle vid Vänern, strax utanför Mariestad. Så hör av dig om du önskar mer löjrom. Du får gärna tipsa andra om sidan:)

2012-10-27 @ 09:25:00
URL: http://www.lojrom.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0