Plankstek

För cirka 15 år sedan var det fest hemma när vi åt plankstek på helgerna. Min pappa stod för lagandet av plankstekarna och jag kommer ihåg att jag tyckte potatismosen blev så god när den blev lite brun på topparna. Nu känns det inte som om plankstek är speciellt poppis längre. Frågan är om jag skulle tycka att det är lika gott idag som det var en gång i tiden? Inför middagen hos svärmor i lördags frågade hon vad vi skulle vilja ha för mat. Min man slog till med plankstek och det var precis det vi fick. Dessutom kan jag säga att det är minst lika gott idag.

Supersmarrig plankstek

Till dessert fick vi Gino som serverades i supersöta potionsformar från Arabia. De är från 70-talet och jag tycker att de är jättesnygga. Det finns desstom små lock som passar till. Hur söta som helst.

Gino

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0