Matsvinn

 
Oj, vilket långt uppehåll det har blivit här på bloggen. Sedan innan jul har jag jobbat 11 till 14 timmar om dagen fem dagar i veckan. På helgerna har jag varit helt slut och bara velat slappa med familjen. Nu är ordningen återställd på jobbet och dagarna har blivit normala igen.
 
Vid haloween hittade jag och Lillebror en ny favoritdricka nämligen Fanta svartvinbär. Det verkar vara en limited edition och de är lite svåra att hitta. På vårt lokala Coop har de haft några få men när jag gick in på matsmart hittade jag hur många som helst.
 
 
Matsmart köper in varor som annars hade slängts på grund av förpackningsbyte, att de är säsongsvaror eller att bäst före datumet närmar sig. Barnen trodde jag blivit knasig när jag packade upp kartongerna och visade vad jag köpt. De har aldrig sett så mycket dricka på ett och samma ställe tidigare men det kommer att räcka länge. 
 
 
Jag tycker det är viktigt att se till att det inte blir så mycket matsvinn här hemma. Varje vecka gör jag en matlista med de middagar vi ska äta från måndag till fredag. Det gör det väldigt enkelt att laga middag när vi har hämtat barnen från skolan. Dessutom har matsvinnet här hemma minskat drastiskt. Maten som blir över tar jag eller maken med till jobbet som matlåda.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0