En promenad på Djurgården och en brunch

 
 
På förmiddagen idag mötte jag upp en kompis inne i stan och vi tog en 7 km lång promenad på Djurgården. Vilken tur vi hade med vädret och det blev riktigt skönt och varmt.
 
 
 
Vi gick förbi en häckningsplats med många gråhägrar som häckade längst upp i träden. De är verkligen stora fåglar.
 
 
Efteråt var vi utsvultna och gick till Kommendören för att äta deras brunch. Den måste beställas från en meny och det är inte så att den är framdukad och det är bara att ta för sig. Jag föredrar egentligen en brunch buffé (Crooked Leg är den bästa i stan) men maten på Kommendören var bra och personalen mycket trevlig.
 
 
 
Vi delade på en baba ganoush med friterade nachos och sedan blev det en open sandwich med kyckling. Att dricka till tog jag en Green Lemonade gjord på gurka, citron och soda. Den innehåller egentligen också ingerfära men då jag inte är så förtjust i det bara jag dem göra en utan. Den var riktigt läskande och god vilket behövdes då vi varit ute i solen i nästan två timmar.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Miss Baby Peaches

Så mysigt det ser ut!

2017-05-13 @ 17:29:43
URL: http://babypeaches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0