Gräsgubbar eller fågel med gräs på huvudet

 
Det är inte klokt vilken förkylning jag åkte på i slutet av förra veckan. Min förhoppning var att den skulle vara bättre efter helgen men igår satte den ny fart och jag känner mig helt slut i kroppen. Jag har siktet inställt på att den ska vara väck till helgen för då har jag många saker inplanerade.
 
 
När Lillebror hade kalas förra helgen fick han den här härliga gräsfågeln i present. Den är egentligen ganska lätt att göra själv då den består av en nylonstrumpa med jord och gräs i samt en stor bomullsveke som går från nylonstrumpan ner i glaset. Givetvis går det bra att låta nylonstrumpan gå hela vägen ner i vattnet.
 
En jätterolig present till ett barn tycker jag och varje dag tittar Pyret och Lillebror till fågeln för att se hur mycket gräset har vuxit under natten. Snart kommer gräset att klippas till olika frisyrer vilket kommer bli kul att se. I början var det bara några gräsfjun på huvudet och fågeln såg ut som en gammal farbror.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0