Påskafton

 
Nu är vi tillbaka på Lidingö och vi åkte på hem på påskdagen. Vi anade att det skulle vara mycket trafik idag och därför åkte vi hem igår men jag vet inte om det hjälpte så mycket. Totalt var det tre olyckor mellan Sundsvall till Stockholm och ibland var vi helt stillastående i köer.
 
 
 
Desto trevligare var det på påskafton. Vi åt middag hemma hos mina föräldrar och vi var totalt elva personer. Det bjöds på olika typer av lax, västerbottenpaj, sill, ägg och en sagolik laxröra som jag ska visa i ett senare inlägg. Den var bland det godaste jag har ätit på länge.
 
 
Maken hade bakat små bröd som skulle se ut som kaniner men jag tycker nog att det mer blev som små möss. De fick ingå i dukningen och låg på gästernas tallrikar.
 
 
Jag gjorde tårtan och barnen dekorerade den. Barnen gick verkligen all in när det gäller dekorationerna och jag ska även ta ett separat inlägg om den senare.
 

Idag är det lugnt här på ön och snöflingorna dalar ner utanför fönstret. Jag och barnen var ute på en mycket kort cykeltur för en liten stund sedan och det känns helt fel att det snöar. Jag vill ha vår och det såg ju så lovande ut för några veckor sedan. Nu verkar det som om våren helt har kommit av sig. Snacka om upp- och nervända världen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0