Overkligt

 
Nu när det har gått två dagar efter attacken i Stockholm känns det fortfarande overkligt att det över huvud taget har hänt. Jag var själv på Drottninggatan i fredags vid lunchtid och jag brukar gå just den sträckan där bilen körde men ändå kan jag inte förstå att någonting sådant kan hända.
 
När maken visade mig en film tagen i en affär där det går att se människor som springer för sina liv och sedan dundrar lastbilen förbi så att kläderna i butiken fladdrar i vinddraget då börjar det sjunka in att det är sant. Det känns så orättvist att oskyldiga människor ska behöva sätta livet till för att en galning löper amok. Med tanke på hur många människor som går på just Drottninggatan är det ett under att inte fler omkom.
 
Det enda positiva i detta elände är att se hur människor ställer upp för varandra och enas även om de aldrig har träffat varandra tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0