Att få skor vita igen

 
Mina favorit sneakers i skinn som har tio år på nacken börjar se aningen tilltufsade ut. Kruxet är att de är så otroligt sköna och därför vill jag gärna ha dem kvar men jag vill att de ska se lite fräschare ut.
 
 
Räddningen för dem blev en fläcksuddare som jag hittade på Clas Ohlson. Jag tog bort skosnörena för att tvätta dem i maskinen (borde nog egentligen köpa nya) och sedan blötte jag ner en del av fläcksuddaren med lite vatten. Efter det började jag gnugga på skorna och vips var de vita igen.
 
 
Dock blev skinnet lite torrt vilket inte är så konstigt då jag aldrig smort in dem under 10 år. Efter fläcksuddaren
smorde jag därför in dem med skokräm och nu kan jag använda skorna igen utan att skämmas för att de ser ut som skrutt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0