Lidingöloppet 2016

 
Förra helgen handlade helt och hållet om Lidingöloppet för vår del. På lördagen stod hela familjen vid målet och utfodrade hungriga och törstiga löpare som precis tagit sig runt 3 mil ute på ön.
 
 
Allt lades upp snyggt och prydligt innan löparna började komma in. Först kom vinnarna och sedan byggdes det på med mer löpare till dess det formligen vällde in folk i mål.
 
 
Det var verkligen jätteroligt och jag stod och hällde upp Pepsi i glas som sedan delades ut. Många var överlyckliga över colan och en löpare berättade att han drömt om att få dricka den under hela den sista milen. Många glada miner där jag stod med andra ord.
 
 
Barnen var duktiga och hjälpte till. Lillebror öppnade bullpaket och lade fram bullar samtidigt som Pyret hjälpte till med dricka.
 
 
På söndagen var det dags för barnen att springa och för Pyret gick det så bra att hon inte bara fick en medalj utan också ett pris bestående av en huvtröja med lidingöloppet printat på bröstet. Lillebror gjorde också bra ifrån sig och sprang på så bra att jag faktiskt inte hängde med.
 
Då han gått ut lite väl hårt i början kom jag ikapp och vi kunde spring in tillsammans över mållinjen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0