Böckerna om Tam

 
När barnen var små läste vi mycket böcker för dem men nu när Pyret kan läsa själv har vi helt glömt bort det. För några veckor sedan bestämde jag mig för att låna en bok på biblioteket och läsa högt för dem varje kväll innan de somnar. Det smarta är att jag lånar böckerna via nätet och laddar enkelt ner dem till bluefire reader i paddan. Supersmidigt.
 
Boken jag valde var Tam tiggarpojken. För ganska länge sedan köpte maken den boken till en klasskompis till Pyret i födelsedagspresent och klasskompisens mamma har berättat för oss hur bra den är. Det finns flera böcker om Tam och då det handlar om drakar är den som gjord för Pyret.
 
Nu är vi inne på den fjärde boken då det går ganska fort att läsa ut dem. Det är perfekt att läsa två kapitel varje kväll och barnen ber alltid om ett tredje kapitel vilket det ibland blir beroende på vad klockan är.
 
Böckerna är väldigt lättlästa vilket gör att barn som precis läst sig läsa även kan läsa dem på egen hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0