Hatchimals

 
Idag har jag inte gjort många knop då jag var borta på middag igår och inte kom hem förrän halv två i morse. Lite seg idag med andra ord.
 
Lillebror hade en kompis som sov över igår och på eftermiddagen har Pyret haft en killkompis från klassen över på besök. Det har varit fullt ös och de har lekt zombies och jagat varandra i hela lägenheten.
 
 
I veckan fick Pyret ett mycket efterlängtat paket. Hon har för egna pengara köpt en Hatchimals som jag betställde åt henne via nätet. Hon hoppade och studsade hela vägen till utlämningsstället och väl hemma åkte ägget upp och pysslades om till dess att den lilla fågeln inuti började hacka sig ut.
 
 
 
Sedan var det slut på det roliga. Det blev någonting fel mitt i allt och när toppet på ägget var borta gick det inte att få upp fågeln ur ägget. Den satt bara där och lös med ögonen och Pyret blev så orolig att hon började gråta.
 
Det kändes som om hon tyckte att det var ett riktigt djur som inte mådde så bra. Det blev till att packa ihop allt och maken åkte till affären och fick pengarna tillbaka. Pyret tyckte inte att det var värt att gå igenom allt igen om det inte skulle fungera nästa gång heller.
 
Men jag måste erkänna att det var lite gulligt när fågeln skulle hacka sig igenom skalen och det är en liten överraskning då man inte från början vet vilken färg det kommer att vara på fågeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0