Diskbråck och Ischias

 
Precis bredvid fysioterapeften ligger Gateau och för att jag ska få i mig mat köpte jag med mig en macka till lunch och passade även på att muntra upp mig med en smörbulle. Jag kan inte stå upp så länge att jag hinner laga mat (får som kramp i benet) och det enda jag lyckades åstakomma här hemma idag var varm choklad med grädde.
 
 
Tyvärr blev inte ryggen bättre efter det att vi kom hem från Jämtland och nu har jag varit hos både läkaren och fysioterapeften. Domen blev att jag har ett fullt utvecklat disbråck som trycker på ischiasnerven. Att det kunde göra såhär ont hade jag ingen aning om.
 
Jag trodde att det skulle stråla lite ner i benet men hela mitt ben värker 24 timmar om dygnet och dessutom får mina muskler kramp med jämna mellanrum. Det kvalar helt klart in på en delad tredjeplats på mina mest smärtsamma upplevelser vilka är:
 
1. Föda barn.
2. Nefrostomi (hade en slang som satt fast i njuren och som kom ut genom ryggen).
3. Njurstensanfall och diskbråck som trycker på ischiasnerven.
 
Nu ska jag gå till fysioterapeften varje dag och av läkaren har jag fått en mängd olika mediciner som jag ska äta. Totalt blir det 15 om dagen men så länge det blir bra är det bara att köra på. Jag har även fått ett bälte som blir som en gördel. Den ska jag ha på mig dygnet runt så nu är det bara att hålla tummarna för att det snart blir bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0