En vitlöksrivare

 
Här hemma använder vi en hel del vitlök i maten och jag blir lika irriterad varenda gång jag ska använda någon av våra vitlökspressar (har tre stycken men ingen fungerar riktigt som den ska).
 
 
När vi höll på att rensa sist hittade jag en liten vitlöksrivare som jag fått av min syster för flera år sedan. Först ska vitlöken skalas och sedan gnuggas den bara på keramikplattan. Då förvandlas vitlöken till en vitlökspasta och det blir nästan ingen disk alls. Det lilla keramikfatet stoppar jag sedan i diskmaskinen så den är verkligen toppen. Vilken skillnad mot att försöka få vitlökspressen ren vilket ibland kan vara ett rent elände.
 
Foto: Lagerhaus
 
Nu såg jag att Lagerhaus har en variant som de kallar för vitlöksjärn men som tyvärr är slut på nätet. Däremot finns den att en köpa i butik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0