Student 2016

 
Usch vilken helg vi ha haft hittills. Igår var vi på studentuppvaktning och när vi kommer hem på kvällen tittar maken på min handväska i bagageluckan och säger att det inte är min handväska. Jo den är min, svarar jag och då inser ha att han lagt nycklar och plånbok i någon annans handväska under kvällen.
 
 
När jag sedan skulle backa ut bilen ur garaget i morse (vi har en stor bil och ett väldigt litet garage där vi måste fälla in backspeglarna för att kunna komma in och ut) skrapade jag givetvis lacken på bilen och fick en buckla. Sedan var det dags för Pyrets friidrottsträning och då sträckte hon baksidan av låret så illa att hon nu har svårt att gå. Känns som om vi skulle krypa ner i sängen igen och inte ta oss upp förrän i morgon.
 
 
 
Nåja, vi hade i alla fall mycket trevligt igår då min systerson tog studenten på Åva i Täby. Vi stod i stekande hetta och väntade på att de skulle springa ut och Lillebror satt vid mina fötter för att försöka få lite skugga. Det är lite annorlunda nu än när jag tog studenten för nu ska alla åka flak och hela nöjet är tydligen att spruta ner varandra med öl. Det var väldigt lätt att se var de åkte då vägbanan just där var alldeles våt av all öl som rann av (speciellt i rondeller och backar).
 
 
När studenterna drog iväg på sina flak åkte vi hem till syrran där Lillebror badade i poolen och vi andra hjälpte till med maten. Ska visa i ett eget inlägg gällande vad vi fick. Fantasiskt väder och trevligt sällskap gjorde i alla fall fredagen till en riktigt bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0